REGULAMIN REKRUTACJI UCZNIÓW DO KLASY PIERWSZEJ
Szkoły Podstawowej im. Św. Franciszka w Warszawie
w roku szkolnym 2024/2025
I. INFORMACJE OGÓLNE
- W roku szkolnym 2024/2025 utworzony zostanie jeden oddział szkolny liczący 24 osoby.
- W przypadku większej liczby kandydatów niż miejsc decyduje liczba punktów uzyskanych na podstawie kryteriów rekrutacji w postępowaniu kwalifikacyjnym.
- W sytuacji, gdy kandydatów, którzy otrzymali taką samą ilość punków jest więcej niż wolnych miejsc, decyzję o przyjęciu podejmuje komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły w celu przeprowadzenia rekrutacji.
- Bez względu na wynik punktowy uzyskany w procesie rekrutacji Organ prowadzący zastrzega sobie prawo wpisania na listę przyjętych do 2 kandydatów.
II. KRYTERIA REKRUTACJI
Lp. | Kryteria obowiązujące w postępowaniu rekrutacyjnym do kl. I | Liczba punktów | |
1. | Dziecko z rodziny wielodzietnej* | 1 | |
2. | Dziecko pozostające w rodzinie zastępczej** | 1 | |
3. | Dziecko pozostające pod opieką tylko jednego z rodziców (samotne wychowywanie dziecka)** | 1 | |
4. | Kandydat uczęszcza do zerówki przy Przedszkolu nr 210 | 1 | |
5. | Kandydat ma rodzeństwo w szkole / rodzeństwo kandydata jest absolwentem szkoły | 1 | |
6. | Obserwacje ze spotkania dziecka w grupie rówieśniczej: | 17 | |
a) czytanie prostych wyrazów | 3 | ||
b) sprawność manualna | 3 | ||
c) proste działania matematyczne | 3 | ||
d) koncentracja uwagi | 2 | ||
e) umiejętność współdziałania w grupie | 3 | ||
f) przestrzeganie ustalonych zasad | 3 |
* Wielodzietność rodziny kandydata oznacza rodzinę, która wychowuje troje i więcej dzieci.
** Samotne wychowywanie dziecka oznacza wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, osobę
pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba ta
wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem (art. 4 ustawy Prawo Oświatowe).
III. DOKUMENTY NIEZBĘDNE DO POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA KRYTERIÓW
- w zakresie pkt 1 – oświadczenie* rodzica/opiekuna prawnego o wielodzietności rodziny kandydata;
- w zakresie pkt 2 – kopia** dokumentu poświadczającego objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1111 z późn. zm.);
- w zakresie pkt 3 – kopia** prawomocnego wyroku sądu rodzinnego orzekającego rozwód lub separację lub kopia aktu zgonu.
IV. NA PROCEDURĘ KWALIFIKACYJNĄ SKŁADAJĄ SIĘ:
- ogólne spotkanie dyrektora z rodzicami,
- udział dziecka w zajęciach zorganizowanych przez nauczycieli,
- indywidualna rozmowa dyrektora z rodzicami i dzieckiem,
- analiza dokumentacji złożonej w terminie (zgodnie z ustalonym harmonogramem – pkt.VI, 1-6).
V. WYMAGANE DOKUMENTY:
- wypełniona karta zgłoszenia dziecka (do pobrania ze strony internetowej franciszek.edu.pl w zakładce „Rekrutacja” – „Formularze”);
- deklaracja rodziców (do pobrania ze strony internetowej);
- orzeczenie / opinia z poradni specjalistycznej, jeśli dziecko jest pod opieką poradni (kopia);
- opinia wychowawcy, jeżeli dziecko jest w trakcie diagnozy:
- metryka chrztu (kopia);
- informacja o gotowości szkolnej dziecka*.
*Informację o gotowości szkolnej dziecka należy dostarczyć do sekretariatu szkoły do 6 maja.
Pozostałe dokumenty do 29 lutego 2024 r.
VI. HARMONOGRAM PROCEDURY REKRUTACYJNEJ
- od 29 stycznia do 29 lutego 2024 r. – dostarczenie do sekretariatu wymaganych dokumentów (dokumenty złożone po terminie będą rozpatrywane tylko w razie zwolnienia się miejsca w szkole po przeprowadzeniu rekrutacji);
- 4 marca 2024 r. ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych (poprzez zamieszczenie listy na tablicy ogłoszeń w siedzibie szkoły),
- 9 marca 2024 r. godz. 10.00 – spotkanie dyrektora z rodzicami oraz dzieci z nauczycielami,
- 11 marca – 30 kwietnia 2024 r. – rozmowa z rodzicami i dzieckiem (wg ustalonego harmonogramu),
- 8 maja 2024 r. – ogłoszenie listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do klasy pierwszej,
- Od 9 – 24 maja 2024 r. – potwierdzenie woli zapisu dziecka do szkoły.
Termin spotkania organizacyjnego dla rodziców dzieci nowoprzyjętych zostanie podany po ogłoszeniu listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych. Obecność na spotkaniu jest obowiązkowa.
VII. PROCEDURA ODWOŁAWCZA
- w terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych, rodzic kandydata/opiekun może wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z pisemnym wnioskiem
o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły. Wniosek składa
w sekretariacie szkoły; - uzasadnienie sporządza Komisja Rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia złożenia przez Rodzica wniosku i przekazuje rodzicowi poprzez sekretariat szkoły;
- rodzic kandydata, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia może wnieść do Dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej. Obowiązuje forma pisemna. Dokument składa się w sekretariacie szkoły;
- Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.