Na wycieczkę do Torunia

W poniedziałek 27.09 wraz z kl. 4b zebraliśmy się o 7 rano na parkingu szkolnym , aby stamtąd pojechać autobusem na wycieczkę do Torunia. Po sprawdzeniu obecności i pożegnaniu z rodzicami wyruszyliśmy w podróż. Na miejscu w pierwszej kolejności zwiedzaliśmy Starówkę wraz z przewodnikiem, który to towarzyszył nam podczas trwania całej wycieczki . Spacer ukazał nam m.in. pomnik Mikołaja Kopernika , przypuszczalnie miejsce jego urodzenia tzw. Dom Kopernika , a także Rynek i piękne kamienice . Następnie , udaliśmy się do Domu Legend , gdzie idąc podziemnymi korytarzami zasłuchiwaliśmy się w toruńskich legendach , które to opowiadały m.in. o tym skąd pochodzi nazwa tego miasta. Kolejnym punktem naszej toruńskiej przygody były warsztaty piernikarskie, na których mieliśmy okazję poznać tajniki wyrobu znakomitych tamtejszych ciasteczek. Wałkowaliśmy ciasto , wykrajaliśmy formy a następnie piekliśmy w piecu te wspaniałe pierniki. Wielką satysfakcją było samodzielne ich wykonanie i degustowanie. Nasza wycieczka zakończyła się pysznym obiadem , po czym wyruszyliśmy z powrotem do Warszawy i o 20:30 już rodzice odbierali nas do domu.