mLegitymacja szkolna to elektroniczny odpowiednik tradycyjnej legitymacji uczniowskiej, dostępny w aplikacji mObywatel na smartfony. Umożliwia ona uczniom potwierdzanie statusu ucznia oraz korzystanie z przysługujących im zniżek, np. na bilety komunikacji publicznej. Dokument ten zawiera dane ucznia, numer legitymacji oraz termin ważności, a jego autentyczność można zweryfikować za pomocą kodu QR. Dzięki cyfrowej formie uczniowie nie muszą martwić się o zgubienie lub zniszczenie tradycyjnej legitymacji.
Aby uzyskać mLegitymację szkolną, uczeń lub jego rodzic musi zgłosić się do sekretariatu szkoły, która uczestniczy w programie mLegitymacji. Po złożeniu wniosku i uzyskaniu specjalnego kodu aktywacyjnego legitymację można dodać do aplikacji mObywatel. Dokument jest ważny do zakończenia nauki lub upływu terminu wskazanego przez szkołę i może zostać przedłużony zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Do pobrania: