Rekrutacja na rok szkolny 2019/2020

REGULAMIN REKRUTACJI UCZNIÓW DO KLASY PIERWSZEJ
Szkoły Podstawowej im. Św. Franciszka w Warszawie
w roku szkolnym 2019/2020 

I. INFORMACJE OGÓLNE

  1. W roku szkolnym 2019/2020 będzie utworzony jeden oddział szkolny liczący 18 osób.
  2. W przypadku większej liczby kandydatów niż miejsc decyduje liczba punktów uzyskanych na podstawie kryteriów rekrutacji w postępowaniu kwalifikacyjnym.
  3. W sytuacji gdy kandydatów, którzy otrzymali taką samą ilość punków jest więcej niż wolnych miejsc, decyzję o przyjęciu podejmuje komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły w celu przeprowadzenia rekrutacji.
  4. Bez względu na wynik punktowy uzyskany w procesie rekrutacji Organ prowadzący zastrzega sobie prawo wpisania na listę przyjętych do 2 kandydatów.

II. KRYTERIA REKRUTACJI – (w przypadku większej liczby kandydatów niż miejsc):

Lp. Kryteria obowiązujące w postępowaniu rekrutacyjnym do kl. I Liczba punktów Wymagane dokumenty
KRYTERIA PODSTAWOWE
1. Dziecko z rodziny wielodzietnej 1  
2. Dziecko pozostające w rodzinie zastępczej 1  
3. Dziecko pozostające pod opieką tylko jednego z rodziców 1  
4. Kandydat uczęszcza do zerówki przy Przedszkolu nr 210 1  
5. Kandydat jest dzieckiem pracownika szkoły 2  
6. Kandydat ma rodzeństwo w szkole 2  
7. Rodzeństwo kandydata jest absolwentem szkoły 2  
8. Obserwacje ze spotkania dziecka w grupie rówieśniczej: 17  
a) czytanie prostych wyrazów 2  
b) sprawność manualna 2  
c) proste działania matematyczne 2  
d) koncentracja uwagi 2  
e) umiejętność współdziałania w grupie 3  
f) przestrzeganie ustalonych zasad 3  
g) kultura osobista 3  

III. NA PROCEDURĘ KWALIFIKACYJNĄ SKŁADAJĄ SIĘ:

  • ogólne spotkanie dyrektora z rodzicami,
  • indywidualna rozmowa dyrektora z rodzicami i dzieckiem,
  • udział dziecka w zajęciach zorganizowanych przez wychowawcę klasy,
  • analiza dokumentacji złożonej w terminie (zgodnie z ustalonym harmonogramem – pkt.4, 1-4)

    IV. WYMAGANE DOKUMENTY:
  1. wypełniona karta zgłoszenia ucznia oraz ankieta (do pobrania ze strony internetowej: www.franciszek.edu.pl w zakładce „Rekrutacja” – „Formularze”),
  2. wypełniona deklaracja rodziców (do pobrania ze strony internetowej – jw.),
  3. opinia z poradni specjalistycznej, jeśli dziecko jest pod opieką poradni (kopia),
  4. metryka chrztu (kopia),
  5. informacja o gotowości szkolnej dziecka*

 Dokumenty należy złożyć do 26 lutego 2019 r.
informację o gotowości szkolnej dziecka należy dostarczyć do sekretariatu szkoły do 7 maja

V. HARMONOGRAM PROCEDURY REKRUTACYJNEJ

  • do 26 lutego 2019 r. – dostarczenie do sekretariatu wymaganych dokumentów (dokumenty złożone po 26 lutego 2019 r. będą rozpatrywane tylko w razie zwolnienia się miejsca w szkole po przeprowadzeniu rekrutacji),
  • 1 marca 2019 r. ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych (poprzez zamieszczenie listy na tablicy ogłoszeń w siedzibie szkoły),
  • 7 marca 2019 r. godz. 17.00 – spotkanie rodziców z dyrektorem oraz zajęcia w grupie rówieśniczej z wychowawcą i pedagogami,
  • 11 marca – 29 marca 2019 r. – rozmowa z rodzicami i dzieckiem (wg ustalonego harmonogramu),
  • 9 maja 2019 r. – ogłoszenie listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do klasy pierwszej (jednocześnie podany zostanie termin spotkania z dyrektorem rodziców dzieci przyjętych).

Potwierdzenie woli uczęszczania do szkoły przez rodziców przyjętych  dzieci odbywa się poprzez  obecność na spotkaniu organizacyjnym Nieobecność na spotkaniu skutkuje skreśleniem z listy przyjętych.

VI PROCEDURA ODWOŁAWCZA

  • w terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych, rodzic kandydata/opiekun może wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z pisemnym wnioskiem
    o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły,
  • uzasadnienie sporządza komisja rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia złożenia przez Rodzica wniosku w sekretariacie szkoły,
  • rodzic kandydata w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia może wnieść do Dyrektora Szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej. Obowiązuje forma pisemna.
  • dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.