Kryteria oceniania kl. 1-3

Uczeń:Znaleziony obraz

Kl. 1

  • powtarza prostą melodię, śpiewa piosenki;
  • odtwarza proste rytmy, wyraża nastrój i charakter muzyki pląsając i tańcząc;
  • wie, że muzykę można zapisać i odczytać;
  • świadomie i aktywnie słucha muzyki;
  • śpiewa hymn szkoły;
  • kulturalnie zachowuje się na koncercie oraz w trakcie śpiewania hymnu narodowego.

Kl. 2

  • potrafi akompaniować do piosenek i zabaw za pomocą efektów akustycznych i instrumentów perkusyjnych;
  • śpiewa piosenki indywidualnie i zbiorowo;
  • improwizuje melodie do krótkich tekstów;
  • swobodnie interpretuje ruchem tematy rytmiczne.

Kl. 3

  • śpiewa piosenki jednogłosowe;
  • odczytuje proste melodie oraz zapisy rytmiczne;
  • interpretuje ruchem tematy rytmiczne, piosenki i utwory instrumentalne;
  • określa charakter i nastrój słuchanych utworów oraz ich budowę.

Aktywni uczniowie dostają po lekcji „uśmiechnięte nutki” na ostatniej stronie książki. Trzy takie nutki to ocena B+, wstawiana do e-dziennika.

Uczniowie, którzy słabo pracowali na lekcji mogą otrzymać „smutną nutkę”. Trzy takie nutki, to ocena F w e-dzienniku.

Uczniowie mogą otrzymać dodatkowe oceny m.in. za pracę domową, śpiew, grę na instrumencie,  ruchową interpretację utworu.

Za brak książki uczeń dostaje „-”. Trzy „-” to ocena F.

Uczeń przygotowany do lekcji ma ze sobą podręcznik, torebkę strunową/ kopertę z naklejkami, klockami rytmicznymi/ powycinanymi elementami z książki oraz piórnik.